Έναν πυκνό κύκλο θεσμικών επαφών, δημόσιων παρεμβάσεων και τιμητικών διακρίσεων ολοκλήρωσε στην Αθήνα ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, αναχωρώντας το Σάββατο για την Κωνσταντινούπολη.
Η επίσημη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρόσκληση της Βουλής των Ελλήνων και κορυφώθηκε με την ομιλία του Πατριάρχη στην Ολομέλεια, 27 χρόνια μετά την προηγούμενη παρουσία του στο ίδιο βήμα.
Στην ειδική συνεδρίαση, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα, του απονεμήθηκε το Χρυσό Μετάλλιο της Βουλής των Ελλήνων.
Από το βήμα της Εθνικής Αντιπροσωπείας, ο κ. Βαρθολομαίος μίλησε για την παγκόσμια συγκυρία, την ειρήνη, την υπερίσχυση της realpolitik έναντι του διεθνούς δικαίου και την ανάγκη ο δημόσιος λόγος να μην εγκλωβίζεται μόνο σε γεωπολιτικούς συσχετισμούς.
Η παρουσία του στη Βουλή συνδέθηκε και με τις δύο επετείους που συμπληρώνει φέτος, τα 35 χρόνια πατριαρχικής θητείας και τα 65 χρόνια ιερατικής διακονίας.
Στο πλαίσιο της παραμονής του στην ελληνική πρωτεύουσα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στο Προεδρικό Μέγαρο, ενώ στο Μέγαρο Μαξίμου συζήτησε με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, την προστασία των χριστιανών στη Μέση Ανατολή και τις ευρύτερες εξελίξεις στην περιοχή.
Η επίσκεψη είχε και έντονο περιβαλλοντικό και ανθρωπιστικό αποτύπωμα. Στο Δημαρχείο της Αθήνας, ο Δήμος Αθηναίων τίμησε τον κ. Βαρθολομαίο με το μετάλλιο για την Προστασία της Περιβαλλοντικής Κληρονομιάς, ενώ στο Ιωνικό Κέντρο της Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός τού απένειμε τον Χρυσό Σταυρό μετά Χρυσού Κλάδου Δάφνης.
Η αναχώρηση του Πατριάρχη έγινε από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου τον προέπεμψαν ο Α΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής Ιωάννης Πλακιωτάκης και ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.
Ο κ. Πλακιωτάκης χαρακτήρισε ιστορική την ομιλία του στην Εθνική Αντιπροσωπεία και συνέδεσε την επιστροφή του στην Πατριαρχική Έδρα με τα μηνύματα ειρήνης, συμφιλίωσης και ελπίδας που άφησε η παρουσία του στην Αθήνα.



