ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΟΥ ΟΦΦΙΚΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑ

Βαρθολομαίος: “Να υιοθετήσουν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης οι Εκκλησίες που απουσίασαν”

Κάλεσμα προς τις τέσσερις Ορθόδοξες Εκκλησίες που δεν συμμετείχαν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης να υιοθετήσουν συνοδικώς τις αποφάσεις της απηύθυνε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα ετών από τη σύγκλησή της.

Μιλώντας μετά τη Θεία Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος στο Σταυροδρόμι, όπου χοροστάτησε κατά την εορτή του Αγίου Πνεύματος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπενθύμισε ότι οι εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου ξεκίνησαν τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος του 2016 στο Κολυμβάρι Χανίων, υπό την προεδρία του, έχοντας ως κεντρικό μήνυμα την ενότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ο κ. Βαρθολομαίος κάλεσε τις Εκκλησίες που απουσίασαν από τη Σύνοδο να μελετήσουν εκ νέου τα κείμενα, την Εγκύκλιο και το Μήνυμά της και να προχωρήσουν στην υιοθέτησή τους.

Όπως ανέφερε, μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε έκφραση σεβασμού προς τις προσπάθειες και τις θυσίες που καταβλήθηκαν επί δεκαετίες για την προετοιμασία της Συνόδου.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο αντιλαμβάνεται τα πρεσβεία του ως ευθύνη διακονίας της ενότητας και της σταθερότητας των Ορθοδόξων Εκκλησιών και όχι ως προνόμιο, επισημαίνοντας ότι η αποστολή της Μητρός Εκκλησίας συνδέεται με τη διακονία, τον αγιασμό και τη σωτηρία των πιστών.

Αναφερόμενος στη συμπλήρωση τριάντα πέντε ετών από την ανάρρησή του στον Οικουμενικό Θρόνο, εξέφρασε ευγνωμοσύνη προς τον Θεό και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους δεσμούς της Μητρός Εκκλησίας με την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης.

Όπως σημείωσε, η πορεία αυτή συνδέθηκε με στιγμές χαράς αλλά και δοκιμασιών, τις οποίες Εκκλησία και ποίμνιο αντιμετώπισαν από κοινού.

Νωρίτερα, μετά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας, απένειμε το οφφίκιο του Μεγάλου Ιεροκήρυκα στον Αρχιμανδρίτη Καισάριο Χρόνη, ο οποίος υπηρετεί ως Αρχειοφύλακας του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Η χειροθεσία πραγματοποιήθηκε παρουσία κληρικών, αρχόντων και πιστών που συμμετείχαν στις λατρευτικές εκδηλώσεις της ημέρας.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης συνεχάρη επίσης τον Μητροπολίτη Σαράντα Εκκλησιών Ανδρέα για τη διακονία του στην Κοινότητα του Σταυροδρομίου, καθώς και τον Επίσκοπο Τράλλεων Βενιαμίν και τα μέλη της Εφοροεπιτροπής για το έργο τους στην αντιμετώπιση των αναγκών της Κοινότητας.

Απευθυνόμενος στους μαθητές του Ζωγραφείου και του Ζαππείου που εκκλησιάστηκαν στον ναό μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, τους ευχήθηκε καλές διακοπές και τους προέτρεψε να καλλιεργούν τις αξίες της πίστης, της παιδείας και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Στη Θεία Λειτουργία παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ιεράρχες του Οικουμενικού Θρόνου, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στην Κωνσταντινούπολη Κωνσταντίνος Κούτρας και πλήθος πιστών από την Πόλη και το εξωτερικό.

Μετά το πέρας των εκδηλώσεων, ο Οικουμενικός Πατριάρχης ξεναγήθηκε στο εκθετήριο εκκλησιαστικών κειμηλίων που δημιουργήθηκε στον γυναικωνίτη του ναού.

Google News

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι πιο πρόσφατες αναρτήσεις

Από το αρχείο της Εκκλησιαστικής Τηλεόρασης

ORTHODOX TV