Κυριακή των Αγίων Πάντων
Σήμερα, Κυριακή των Αγίων Πάντων και η Εκκλησία μας εορτάζει όλους τους Αγίους ανά τους αιώνες.
Σήμερα, η Εκκλησία μας τιμά όλους εκείνους που πίστεψαν στον αληθινό Θεό και πρόσφεραν ολόκληρη τη ζωή τους στον Εσταυρωμένο και Αναστημένο Χριστό.
Σήμερα, η Εκκλησία τιμά όλους εκείνους που εφάρμοσαν στη ζωή τους, έργω και λόγω, τη χριστιανική διδασκαλία αξιοποιώντας τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.
Σήμερα, εορτάζουμε πανηγυρικά όλους του Αγίους ανθρώπους του Θεού, τις στρατιές των Οσίων, των Ομολογητών, των Αποστόλων, των Ιεραρχών, των Προφητών και των Μαρτύρων.
Σήμερα, εορτάζουμε με ιδιαίτερη λαμπρότητα όλους τους καρπούς της χάριτος του Παναγίου Πνεύματος.
Είναι γνωστό ιστορικά, ότι τους πρώτους αιώνες η εορτή αυτή δεν είχε τόσο ευρύ περιεχόμενο αλλά περιελάμβανε μόνο τους Μάρτυρες, γιʼαυτό ονομαζόταν εορτή «πάντων των μαρτύρων» και όχι όλων των αγίων.
Με το πέρασμα του χρόνου επικράτησε να εορτάζονται όλοι οι άγιοι της Εκκλησίας μας οι οποίοι είναι αναρίθμητοι.
Η εορτή αυτή είναι σημαντική για όλους τους ανθρώπους. Το μήνυμά της είναι η κλήση όλων στην αγιότητα, το κάλεσμα στην τελειότητα, άλλωστε όλοι έχουμε κληθεί να γίνουμε άγιοι.
Η κλήση στην αγιότητα είναι αποτέλεσμα της βαθειάς και ουσιαστικής σχέσης του ανθρώπου με τον Θεό. Η σχέση αυτή καθιστά τον άνθρωπο πνευματοφόρο και θεοφώτιστο και τον οδηγεί στη σωτηρία του.
Η σχέση του ανθρώπου με τον Θεό είναι μία ομολογία πίστεως και βασίζεται στα Ευαγγελικά ρήματα που μας προσκαλούν, μας προκαλούν και μας αφυπνίζουν πνευματικά… «πᾶς ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς».
Όταν ο άνθρωπος εφαρμόσει έμπρακτα τους Ευαγγελικούς λόγους στη ζωή του, τότε γίνεται ο ίδιος ομολογητής της πίστης και ο Θεός χαρίζει σε αυτόν τη δύναμη και το φωτισμό που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει κάθε κίνδυνο και κάθε πειρασμό.
Ο δρόμος προς την αγιότητα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα και πολύχρωμα άνθη.
Το δρόμο προς την τελειότητα ακολουθούν όσοι αγωνίζονται και παραμένουν μαχητές και ασυμβίβαστοι στα πάθη, γιʼαυτό και ο Κύριος τους μακαρίζει και τους υπόσχεται ότι θα δουν τον Θεό.
Η προσπάθεια του ανθρώπου προς την αγιότητα ελκύει το έλεος του Θεού και η αγάπη Του είναι απολύτως «ανατρεπτική» διότι ξεπερνά και νικά ακόμη και τη δύναμη του θανάτου.
Το γεγονός της αγιότητας δεν είναι ανεπανάληπτο.
Το γεγονός της αγιότητας δεν αφορά μόνον κάποιους ανθρώπους που έζησαν κάποτε σε μία ορισμένη εποχή.
Το γεγονός της αγιότητας αφορά όλους τους ανθρώπους, όπως αναφέρει ο απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους επιστολή του (Ρωμ. α΄,7)… «εφόσον ένας άνθρωπος κατάφερε να γίνει άγιος, τότε όλοι οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν άγιοι».
Όλοι οι άνθρωποι είναι καλεσμένοι στην αγιότητα, όλοι είναι… «κλητοί άγιοι», με την προϋπόθεση όμως να είναι και να παραμείνουν μέλη πιστά της Εκκλησίας, δηλαδή του Σώματος του Χριστού.
Η αγιότητα είναι το πλήρωμα της εν Χριστώ ζωής.
Η αγιότητα είναι βασική ιδιότητα της ενέργειας και της φύσεως του Θεού.
Αγιότητα σημαίνει ότι απουσιάζει κάθε ίχνος κακίας.
Αγιότητα είναι η ζωντανή κοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό.
Αγιότητα είναι η ουσιαστική επικοινωνία με τον Δημιουργό.
Αγιότητα είναι ο σκοπός της ζωής του ανθρώπου.
Η αγιότητα αποτελεί προτροπή του Θεού… «να γίνετε άγιοι γιατί εγώ είμαι άγιος» (Α΄Πέτρ. 1,16).
Η Εκκλησία μας είχε, έχει και πάντοτε θα έχει και θα προσφέρει αγίους ανθρώπους που θα τιμούν τη χριστιανική ιδιότητά τους.
Η Εκκλησία μας είχε, έχει και θα έχει ανθρώπους πλήρης Χάριτος, αγάπης, ελπίδας, υπομονής και πίστης βιωματικής.
Η Εκκλησία μας ως εργαστήριο αγιότητας πλάθει αυθεντικά πρότυπα, καταρτίζει αγίους και προσφέρει πνευματικές προσωπικότητες. Δημιουργεί «ανθρώπους του Θεού» που στολίζουν όχι μόνον τα εικονοστάσια των ναών αλλά την ψυχή των πιστών και αποτελούν τους διαχρονικούς μάρτυρες της Αναστάσεως του Χριστού.
Αγαπητοί μου…
Ο μεγάλος απόστολος των εθνών Παύλος τονίζει και επιμένει… «Τοῦτο γάρ ἐστί τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ ἁγιασμός ἡμῶν» (Α΄ Θεσ. δ΄, 3).
Αυτός είναι ο στόχος που θέτει η Εκκλησία για τον άνθρωπο.
Άρα… ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από καλούς αλλά από αγίους ανθρώπους.
Ανθρώπους ανυπόκριτους και ελεύθερους.
Ανθρώπους ταπεινούς και αφανείς… με «νουν Χριστού».
Ανθρώπους πιστούς στο θέλημα και στη Χάρη του Θεού.
Με όπλα πνευματικά… την αυτοεπίγνωση, τη μετάνοια και τη συμμετοχή στα Ιερά Μυστήρια και ιδιαίτερα στη Θεία Ευχαριστία.
Έτσι, θα πλησιάσουμε τους Αγίους και θα απολαύσουμε τη Χάρη του Θεού.
Έτσι… όπως όλοι οι Άγιοι… θα αξιωθούμε της ουράνιας πολιτείας και της ατελεύτητης Βασιλείας Του.