Την ανάγκη ίσης αντιμετώπισης του Κυπριακού από τη διεθνή κοινότητα σε σύγκριση με σύγχρονες γεωπολιτικές κρίσεις υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Βουλής, κατά τη συνάντησή του με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο στη Νέα Υόρκη.
Η επίσκεψη αποτελεί την πρώτη παρουσία επικεφαλής του ελληνικού κοινοβουλίου στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά από 18 χρόνια.
Κατά τη συνάντηση στην έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής μεταφέρθηκε η ευγνωμοσύνη της Πολιτείας προς την Ομογένεια, η οποία περιγράφηκε ως σταθερός πυλώνας στήριξης της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Ο Πρόεδρος της Βουλής επεσήμανε ότι η συνεχιζόμενη κατοχή της Κύπρου παραμένει ανοιχτό ζήτημα για τη διεθνή κοινότητα, τονίζοντας την ανάγκη διαρκούς προσπάθειας για την επανένωση του νησιού.
Από την πλευρά του, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής αναφέρθηκε στον ρόλο της Ομογένειας ως παράγοντα επιρροής και συνοχής, σημειώνοντας ότι οι νεότερες γενιές Ελληνοαμερικανών διατηρούν ενεργούς δεσμούς με την ελληνική ταυτότητα.
Το πρόγραμμα της ελληνικής αντιπροσωπείας περιλάμβανε επαφές με την ομογενειακή κοινότητα της Νέας Υόρκης, με επίσκεψη στο εκπαιδευτικό συγκρότημα του Αγίου Δημητρίου στην Αστόρια, όπου φοιτούν εκατοντάδες μαθητές, καθώς και παρουσία στη δοξολογία στον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου στο Ground Zero.
Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με την τελετή έπαρσης της ελληνικής σημαίας στο πάρκο Bowling Green της Wall Street, παρουσία ομογενών και αγήματος της Προεδρικής Φρουράς, στο πλαίσιο των εορτασμών για την Εθνική Παλιγγενεσία.
Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν επίσης Έλληνες βουλευτές από διαφορετικά κόμματα, στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής αποστολής στις Ηνωμένες Πολιτείες.



