Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 | 12:02

Οικουμενικός Πατριάρχης: «Η μόνη χρήσις, η οποία σέβεται και αναδεικνύει την αποστολήν της Αγίας Σοφίας, είναι ως χριστιανικού ναού»

ORTHODOXTV.GR

Γνωρίστε την Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Τηλεόραση και δείτε τις προτάσεις της.

Βαρυσήμαντη επιστολή απέστειλε στον μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνάτιο ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, για τις δημόσιες, διά των Μ.Μ.Ε., παρεμβάσεις του, σχετικά με την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να μετατρέψει τον Πανίερο Ναό της του Θεού Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, σε τζαμί.

Ο ο κ. Βαρθολομαίος διακηρύσσει στην επιστολή του ότι «μόνον η χρήσις του υπερόχου τούτου ιερού οικοδομήματος ως χριστιανικού ναού ανταποκρίνεται εις την ουσίαν του και την λυτρωτικήν μαρτυρίαν του. Εις αυτόν τον πανίερον χώρον, τα πάντα υμνούν τον Χριστόν, τον ένσαρκον Λόγον, τον εν αρχή και τον ερχόμενον. Η αλήθεια αύτη, η οποία αποτελεί τον πυρήνα της χριστιανικής πίστεως ες τον εν Τριάδι Θεόν, απορρίπτεται από το Ισλάμ. Οι μουσουλμάνοι πιστοί προσηύχοντο μετά την μετατροπήν της Αγίας Σοφίας εις τέμενος, επί 481 έτη, εντός ενός χριστιανικού ναού, εν ατμοσφαίρα χριστιανική, γενικώς και όχι μόνον λόγω των αγιογραφιών, αι οποίαι επεκαλύφθησαν. Η μόνη χρήσις, η οποία σέβεται και αναδεικνύει την αλήθειαν και την ιεράν αποστολήν της Αγίας Σοφίας, είναι η λειτουργία της ως χριστιανικού ναού».

Ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας υπογραμμίζει ότι «ο Ναός της του Θεού Σοφίας διακηρύττει, με μοναδικόν τρόπον ότι η χριστιανική ναοδομία είναι ανυπέρβλητος θεολογική γλώσσα, η οποία διά της αρχιτεκτονικής εμπνεύσεως εκφράζει ορθοτόμως την πίστιν της Εκκλησίας εις τον Τριαδικόν Θεόν, εις την πανσωστικήν ενσάρκωσιν του Θεού Λόγου και εις την εσχατολογικήν πλήρωσιν και την πληρότητα της Θείας Οικονομίας εν τη Βασιλεία του Θεού». 

Παράλληλα τονίζει ότι «ουδεμία παρέμβασις εις το οικοδόμημα δύναται να επικαλύψη, να αλλοιώση ή να εξαφανίση το ευάγγελον μήνυμα και την αποστολήν του Ναού, περί του οποίου έχει σαφώς λεχθή, ότι αποτελεί «την αρχιτεκτονικήν διατύπωσιν του δόγματος της Χαλκηδόνος» ήγουν της πίστεως εις το «αεί μυστήριον» της Θεανθρωπινότητος, εις την ένωσιν και αλληλοπεριχώρησιν, εν τω ενί προσώπω του Θεού Λόγου, της θείας και ανθρωπίνης φύσεως, «ασυγχύτως, ατρέπτως, αδιαιρέτως, αχωρίστως».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Τελευταίες αναρτήσεις:

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ