Τη δική του εκδοχή για τα όσα συνέβησαν κατά την τελευταία συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου στην οποία κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις γύρω από τη στάση του την περίοδο του Πάσχα, δίνει ο μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ.

“Η πνευματική και διοικητική μου αναφορά οφείλεται εις την Ανωτέραν Εκκλησιαστικήν μου Αρχήν, την Ιεράν Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και ποιμαντικόν μου καθήκον είναι η υπεύθυνη ενημέρωσις του φιλοχρίστου Ποιμνίου μου προς αποφυγήν σκανδαλισμού συνειδήσεων”, σημειώνει αρχικά ο κ. Σεραφείμ, εξηγώντας του λόγους για τους οποίους προχωρά σε αυτή την κίνηση να ενημερώσει τους πιστούς.

“Ουδεμία πρόθεσις (δόλος κατά το κοινόν ποινικόν δίκαιον) υπήρξε εις την ελαχιστότητά μου, είτε να επιδείξω απειθαρχίαν προς την Συνοδικήν Διοίκησιν της Εκκλησίας μας, είτε να διασπάσω την ενότητα Aυτής, είτε τέλος να υπονομεύσω την προσπάθειαν των υγειονομικών Αρχών διά την αντιμετώπισιν της πανδημίας του κορωνοιού Covid 19, κατά τας αποφάσεις της Πολιτείας”, δηλώνει σε ένα από τα δύο απολογητικά του κείμενα προς την ΔΙΣ ο μητροπολίτης Σεραφείμ, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα “το Συνταγματικό δικαίωμα της Αγίας μας Εκκλησίας περί ακωλύτου Θείας Λατρείας”, το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο “κατάφωρα παραβιάζονταν” από τις κυβερνητικές αποφάσεις.

Σχετικά με την διαβεβαίωση που έδωσαν την ημέρα της χειροτονίας τους και που κλήθηκαν να (ξανα)υπογράψουν οι δύο μητροπολίτες ως μια προσπάθεια εκτόνωσης της κρίσης (το οποίο ανέφερε ότι δηλώνουν “πλήρη υπακοή, συμμόρφωση και εναρμόνιση της ελαχιστότητός μου προς τις εκάστοτε Συνοδικές Αποφάσεις και την πρόθυμη συνεργασία μου μετά της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, χωρίς ουδεμία διαφοροποίηση”), ο κ. Σεραφείμ υποστηρίζει πως αυτή δεν μπορεί να δοθεί απροϋπόθετα.

Κάνει μάλιστα αναφορά σε τοπικές συνόδους που δεν αναγνωρίστηκαν από τις Οικουμενικές, σε ληστρικές συνόδους, μέχρι και στη σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας προκειμένου να αιτιολογήσει το γεγονός ότι “ευρίσκεται σε δυσχερή θέσι ένας Αρχιερεύς του Θεού να δηλώση απροϋποθέτως, κατά τα ως άνω, και να υπογράψη a priori (προκαταβολικώς) την διά βίου απόλυτη συμμόρφωσι προς τις εκάστοτε Συνοδικές αποφάσεις, χωρίς ουδεμία διαφοροποίησι, δεδομένου ότι τα πρόσωπα κατ’ έτος αλλάσσουν και η δεινή αίρεσις του οικουμενισμού «θερίζει»”.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΘΗΡΩΝ