Με την τιμητική διάκριση προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο κορυφώθηκε η εκδήλωση του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στο Ιωνικό Κέντρο της Νέας Ιωνίας για την Παγκόσμια Ημέρα Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου.
Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου, ο πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Αντώνιος Αυγερινός απένειμε στον Οικουμενικό Πατριάρχη τον Χρυσό Σταυρό μετά Χρυσού Κλάδου Δάφνης, σε αναγνώριση της ανθρωπιστικής, φιλανθρωπικής και κοινωνικής προσφοράς του.
Κατά την αντιφώνησή του, ο κ. Βαρθολομαίος αναφέρθηκε στη διαχρονική προσφορά του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και στο έργο των εθελοντών του, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση του Ιωνικού Κέντρου της Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας και για τη συμβολή του στην ανάδειξη της μικρασιατικής μνήμης.
Στην τελετή παρέστησαν ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, Αρχιερείς, εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων, βουλευτές, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων.

Την ίδια ημέρα άνοιξαν παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου οι εργασίες του Διεθνούς Θεολογικού Συμποσίου για τον Γέροντα Αιμιλιανό Σιμωνοπετρίτη, με επίκεντρο την πνευματική παρακαταθήκη και το έργο του μακαριστού Γέροντος.
Κηρύσσοντας την έναρξη του Συμποσίου, ο Αρχιεπίσκοπος χαρακτήρισε τον Γέροντα Αιμιλιανό μάρτυρα της δόξης του Θεού και οδηγό εν Πνεύματι, σημειώνοντας ότι η συνέπεια λόγων και έργων και το πατερικό του φρόνημα επηρέασαν καθοριστικά τη σύγχρονη εκκλησιαστική ζωή.
Ο κ. Ιερώνυμος στάθηκε ακόμη στον καθημερινό πνευματικό αγώνα του μακαριστού Γέροντος, επισημαίνοντας την αφοσίωσή του στην άσκηση και την καθοδήγηση των πνευματικών του τέκνων.
Το Συμπόσιο επικεντρώνεται στην περαιτέρω μελέτη της προσωπικότητας και του θεολογικού έργου του Γέροντος Αιμιλιανού, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των Ορθοδόξων Πατριαρχείων, Ιεραρχών, Καθηγουμένων Ιερών Μονών και ακαδημαϊκών.











