Ναύπακτος: Το στρατηγικό ορόσημο της εθνικής ανεξαρτησίας και η παρέμβαση Ιεροθέου

Με αφορμή τους διήμερους εορτασμούς για την 197η επέτειο απελευθέρωσης της Ναυπάκτου, ο Μητροπολίτης Ιερόθεος έθεσε στο προσκήνιο την ανάγκη για ουσιαστική ελευθερία, συνδέοντας τον στρατηγικό ρόλο της πόλης στη δημιουργία του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους με το χρέος των σύγχρονων πολιτών να απαλλαγούν από νοοτροπίες και πάθη.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που φιλοξενήθηκαν στο ενετικό λιμάνι, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου περιέγραψε την απελευθέρωση της πόλης το 1829 ως καθοριστικό βήμα για τη μετάβαση της χώρας από την αυτονομία στην πλήρη εθνική ανεξαρτησία.

Όπως εξήγησε, η έξυπνη διπλωματία του Ιωάννη Καποδίστρια αξιοποίησε τη Ναύπακτο ως μοχλό πίεσης, πετυχαίνοντας τη μετατόπιση των συνόρων πολύ βορειότερα από την Πελοπόννησο και ανοίγοντας τον δρόμο για την απελευθέρωση του Μεσολογγίου.

Εστιάζοντας στο διαχρονικό νόημα της επετείου, κατά τη διάρκεια της Δοξολογίας στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου, ο κ. Ιερόθεος μετατόπισε τον λόγο του από την ιστορία στη σύγχρονη κοινωνία.

Άντλησε στοιχεία από την αριστοτελική σκέψη για να εξηγήσει ότι η πραγματική ευδαιμονία δεν ταυτίζεται με την ικανοποίηση των ηδονών, αλλά με την εσωτερική ισορροπία που προσφέρουν η φρόνηση, η σοφία, η σωφροσύνη και η δικαιοσύνη.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η συλλογική μνήμη αποκτά ουσιαστικό αντίκρισμα μόνο όταν οι σημερινοί πολίτες καταφέρνουν να ζουν πνευματικά ανεξάρτητοι.

Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με επιμνημόσυνη δέηση στο Αρχοντικό Μπότσαρη και κατάθεση στεφάνων στη μνήμη των πεσόντων.

Google News

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι πιο πρόσφατες αναρτήσεις

Από το αρχείο της Εκκλησιαστικής Τηλεόρασης

ORTHODOX TV