Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ, Η ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΙΟΥ

Μεσσηνίας από Άγιο Αχίλλιο: “Η τεχνολογία οδηγεί τον άνθρωπο στην απομόνωση και τη φιλαυτία”

Υποχείριο της τεχνολογίας και μιας ατομικιστικής αντίληψης ζωής κινδυνεύει να καταστεί ο άνθρωπος της σύγχρονης εποχής, προειδοποίησε από τη Λάρισα ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, ασκώντας κριτική στη φιλαυτία, στην απομόνωση και στην αποδυνάμωση των ανθρώπινων σχέσεων.

Προεξάρχοντας του αρχιερατικού συλλείτουργου για την εορτή του πολιούχου Αγίου Αχιλλίου, ο Ιεράρχης συνέδεσε την ορθόδοξη πνευματικότητα με την έμπρακτη προσφορά προς τον συνάνθρωπο.

Αντιπαραβάλλοντας τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα με το παράδειγμα του Αγίου Αχιλλίου, υπογράμμισε ότι η αγιότητα δεν περιορίζεται στην ορθή ομολογία της πίστης, αλλά επιβεβαιώνεται μέσα από την ορθοπραξία και τη διακονία των ανθρώπων που έχουν ανάγκη.

Ο Άγιος Αχίλλιος, ανέφερε, υπήρξε πιστός οικονόμος των αναγκών του λαού, προστρέχοντας στους φτωχούς και στους δοκιμαζόμενους χωρίς αποκλεισμούς.

Τη φιλαυτία και τον εγωισμό χαρακτήρισε βασικά εμπόδια στην πορεία του ανθρώπου προς την πνευματική ολοκλήρωση.

Επικαλούμενος τη διδασκαλία του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, σημείωσε ότι η αποκλειστική προσκόλληση στον εαυτό οδηγεί τελικά στην ακύρωση της πραγματικής σχέσης με τον άλλον άνθρωπο.

Το μέτρο αυτής της έμπρακτης αγάπης το περιέγραψε μέσα από το παράδειγμα του γιατρού, ο οποίος δεν αναγνωρίζεται μόνο από τα πτυχία και τις εξειδικεύσεις του, αλλά από την προθυμία του να μετατρέψει τη γνώση σε θεραπευτική προσφορά προς τον άνθρωπο που υποφέρει.

Για τη χρήση της τεχνολογίας προειδοποίησε ότι οι μηχανές παρεμβάλλονται πλέον στις ανθρώπινες σχέσεις, ενισχύοντας ένα πνεύμα απομόνωσης και χρησιμοθηρίας.

Η Εκκλησία, διευκρίνισε, δεν αντιστρατεύεται την επιστημονική πρόοδο, αλλά την κατάχρηση της τεχνολογίας όταν αυτή λειτουργεί εις βάρος της ανθρώπινης προσωπικότητας και της ελευθερίας.

Οι άγιοι λειτουργούν ως διαρκές μέτρο αξιολόγησης του ανθρώπινου ήθους, ενώ ο άνθρωπος καλείται να αντιμετωπίζει τον συνάνθρωπό του ως αδελφό και φίλο και όχι ως μέσο εξυπηρέτησης προσωπικών επιδιώξεων, υπογράμμισε ο κ. Χρυσόστομος.

Στο αρχιερατικό συλλείτουργο το οποίο μεταδόθηκε ζωντανά από την 1η Μονάδα Εξωτερικών Μεταδόσεων της Orthodox TV, συμμετείχαν οι Μητροπολίτες Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Άρτης κ. Καλλίνικος, Κηφισίας κ. Κύριλλος, Ελασσώνος κ. Χαρίτων, Θεσσαλιώτιδος κ. Τιμόθεος, Κονίτσης κ. Αλέξιος και ο επιχώριος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος.

Μετά τη Θεία Λειτουργία τελέστηκε η επίσημη δοξολογία, ενώ στο τέλος των εκδηλώσεων η Μητρόπολη Λαρίσης απένειμε τον Σταυρό του Αγίου Αχιλλίου στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Νίκο Ζέρβα.

Google News

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι πιο πρόσφατες αναρτήσεις

Από το αρχείο της Εκκλησιαστικής Τηλεόρασης

ORTHODOX TV