Κατηγορηματική διάψευση απέναντι στο κύμα των δημοσιευμάτων που παρουσίαζαν την κυβέρνηση της χώρας να κλείνει αυθαίρετα το εκκλησιαστικό λύκειο στο Αργυρόκαστρο, εξέδωσε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας.
Η τοπική Εκκλησία προχώρησε σε επίσημη τοποθέτηση για να αποκαταστήσει την αλήθεια, ξεκαθαρίζοντας πως ο τερματισμός της λειτουργίας της σχολής του Τιμίου Σταυρού αποτέλεσε επιλογή της ίδιας της διοίκησης του ιδρύματος και όχι αποτέλεσμα κρατικής παρέμβασης ή στοχοποίησης.
Η παρέμβαση της Αρχιεπισκοπής κρίθηκε επιβεβλημένη, καθώς τις προηγούμενες ώρες είχε δημιουργηθεί τεράστιος θόρυβος σε μερίδα των μέσων ενημέρωσης.
Αρκετά αλβανικά αλλά και ελληνικά ειδησεογραφικά δίκτυα μετέδιδαν πως η πολιτεία προχώρησε σε αιφνιδιαστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας του σχολείου, δίνοντας μάλιστα ασφυκτικές προθεσμίες λίγων ημερών για τη μεταφορά των μαθητών.
Η ραγδαία αναπαραγωγή αυτών των πληροφοριών καλλιέργησε ένα κλίμα έντασης, αφήνοντας να εννοηθεί πως το εκπαιδευτικό έργο της Ορθοδοξίας διώκεται.
Ανατρέποντας πλήρως αυτή την εικόνα, η ανακοίνωση διευκρινίζει πως η σχετική απόφαση που ελήφθη από τις αρμόδιες αρχές αποτελεί απλώς την τυπική διοικητική απάντηση στο αίτημα διαγραφής που είχε υποβάλει νωρίτερα το ίδιο το σχολείο.
Με αυτόν τον τρόπο καταρρίπτεται κάθε αφήγημα περί ξαφνικού λουκέτου, καθώς ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη νομική διαδικασία για ένα ίδρυμα που είχε ήδη ολοκληρώσει τον κύκλο του.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα αποτέλεσε για σχεδόν τρεις δεκαετίες κεντρικό πυλώνα στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της Ορθοδοξίας στη γειτονική χώρα.
Η σχολή ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1998 υπό την καθοδήγηση του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, σε μια ιστορικά κρίσιμη περίοδο μετά την πτώση του αθεϊστικού καθεστώτος.
Μέχρι και την ολοκλήρωση του κύκλου της το 2025, προσέφερε σε εκατοντάδες νέους την ευκαιρία της ακαδημαϊκής μόρφωσης, συνδέοντας την εκπαιδευτική διαδικασία με τις χριστιανικές αξίες.
Η διακοπή λειτουργίας της ιστορικής σχολής δεν σηματοδοτεί την αποχώρηση της Εκκλησίας από τον εκπαιδευτικό τομέα.
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, το ευρύτερο έργο συνεχίζεται με πλήρη αφοσίωση μέσω των πολυάριθμων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όλων των βαθμίδων που διατηρεί η Αρχιεπισκοπή σε ολόκληρη τη χώρα.



