ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΜΝΗΜΕΣ ΣΤΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟ «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ»

35 χρόνια μετά: Η ιστορική επιστροφή της Αγίας Βαρβάρας στην Αργυρούπολη
3

Μια άλλη βαρύτητα για την ενορία της Αγίας Βαρβάρας Αργυρούπολης είχε το φετινό αποχαιρετιστήριο «Χριστός Ανέστη». Η αγρυπνία για την εορτή της Αποδόσεως του Πάσχα απέκτησε ιστορικό χαρακτήρα, καθώς η αυλαία της αναστάσιμης περιόδου έπεσε με τους χαρμόσυνους ύμνους να αντηχούν γύρω από τα ιερά λείψανα της προστάτιδας της ενορίας, τα οποία δεσπόζουν αυτές τις ημέρες στο κέντρο του ναού.

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο κομίστηκε το απόγευμα της Κυριακής από την ιστορική Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Καμπίων Βοιωτίας, σηματοδοτεί ένα κορυφαίο γεγονός για την τοπική κοινωνία, καθώς η Αγία Βαρβάρα επιστρέφει στην ενορία της μετά από 35 ολόκληρα χρόνια. Η έλευσή της λειτούργησε ως γέφυρα με το παρελθόν, ξυπνώντας μνήμες από την εποχή που ο περικαλλής σημερινός ναός βρισκόταν ακόμη στα θεμέλια και τα «καλούπια». Άλλωστε, εκείνη η πρώτη ιστορική επίσκεψη είχε αποτελέσει την κινητήριο δύναμη που όπλισε με θάρρος τους ενορίτες, προσφέροντάς τους την απαραίτητη ώθηση να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν το δύσκολο έργο της ανέγερσης. Η παραμονή του ιερού θησαυρίσματος στον ναό θα διαρκέσει έως και την Κυριακή 24 Μαΐου, οπότε και θα αναχωρήσει για την επιστροφή του στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Καμπίων.

Την κατανυκτική αγρυπνία τέλεσε ο προϊστάμενος του ναού π. Θεόδωρος Γεωργίου, πλαισιούμενος από τους συνεφημερίους του, απευθύνοντας στο εκκλησίασμα έναν λόγο μεστό και καρδιακό. Στο κήρυγμά του σημείωσε πως οι ύμνοι της βραδιάς ταυτίζονταν πλήρως με τον ενθουσιασμό της νύχτας της Αναστάσεως. Κάνοντας μια συγκινητική αναδρομή, μνημόνευσε δύο θαυμαστά γεγονότα ιάσεων που επιτέλεσε η Αγία κατά την προηγούμενη έλευσή της, ενώ δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως το υστέρημα, ο κόπος και η πίστη των απλών ανθρώπων ήταν ο πραγματικός θεμέλιος λίθος για την ολοκλήρωση του ναού.

Η ανταπόκριση του κόσμου στο κάλεσμα της ενορίας υπήρξε συγκινητική, με δεκάδες πιστούς να κατακλύζουν τον ναό μέσα στη νύχτα, κρατώντας στα χέρια τους τις αναστάσιμες λαμπάδες. Δημιουργώντας μια εικόνα που παρέπεμπε απευθείας στο βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου, το εκκλησίασμα προσευχήθηκε με απόλυτη ευλάβεια γύρω από την ιερή λειψανοθήκη. Η κοινή ψαλμωδία του αναστάσιμου παιάνα επισφράγισε τον φετινό πασχαλινό κύκλο, προσφέροντας στις ψυχές όλων ανακούφιση και γαλήνη στις δυσκολίες της καθημερινότητας.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Flickr Album Gallery Pro Powered By: WP Frank

Σχετικά θέματα

Οι πιο πρόσφατες αναρτήσεις

Από το αρχείο της Εκκλησιαστικής Τηλεόρασης

ORTHODOX TV