«Διευρυμένο και με σαφείς θεολογικές προϋποθέσεις μάθημα, το οποίο εξετάζει με ερευνητικό, κριτικό και διαλεκτικό τρόπο τη συνεισφορά κάθε θρησκευτικής παράδοσης στην ιστορία και στον πολιτισμό, αποβλέποντας στον θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στον δικό τους θρησκευτικό προβληματισμό και το πώς αυτός αντικατοπτρίζεται στη δυναμική των κοινωνικών σχέσεων».

Με αυτό τον τρόπο προσδιορίζει το Μάθημα των Θρησκευτικών το Υπουργείο Παιδείας που χθες έδωσε στη δημοσιότητα το ΦΕΚ στο οποίο περιγράφεται το πρόγραμμα σπουδών και η φιλοσοφία του μαθήματος.

Στο πολυσέλιδο κείμενο που δημοσιεύει ολόκληρο το orthodoxia.info επιχειρείται να δοθούν απαντήσεις σε όλα εκείνα για τα οποία κατηγορήθηκε το υπουργείο το οποίο ξεκαθαρίζει πως η προσέγγιση του «αν και υπερβαίνει παρωχημένες πρακτικές ομολογιακής μονοφωνίας δεν προσδίδει στο ΜτΘ φαινομενολογικό γνωσιολογικό προσανατολισμό ούτε το μετατρέπει σε τυπική θρησκειολογική ενημέρωση, η οποία δεν ανταποκρίνεται στα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά, στα βαθύτερα ερωτήματα και στα πραγματικά ενδιαφέροντα των μαθητών. Απεναντίας, προωθεί την ενεργητική εμπλοκή των μαθητών ως φορέων της δικής τους παράδοσης και ενθαρρύνει τη θέαση του οικουμενικού μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες και στάσεις».

Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχθηκε σχετικά με το ότι η Ορθοδοξία εξισώνεται με όλες τις υπόλοιπες θρησκείες ή δοξασίες το υπουργείο σημειώνει πως «Φυσικά δεν είναι δυνατόν στο Ελληνικό σχολείο να μην είναι κεντρικός ο λόγος της Ορθόδοξης θεολογίας και παράδοσης, η οποία μέσα από το ΜτΘ καλείται να προχωρήσει πέρα και από τη νεωτερικότητα αποδεχόμενη τον πλουραλισμό και την ετερότητα, κατά τέτοιο τρόπο, ώστε ταυτόχρονα να μην υποτιμά, να μην σχετικοποιεί, πολύ δε περισσότερο να μην εγκαταλείπει την αυτοσυνειδησία της».

Μάλιστα συμπληρώνουν πως «Στοιχεία μιας τέτοιας θεολογικής θεώρησης της πολυπολιτισμικότητας ως αλληλοσεβασμού, αποδοχής και ειρηνικής συνύπαρξης με τη θρησκευτική ή όποια άλλη ετερότητα, είναι διάσπαρτα μέσα στην Αγία Γραφή, στην κληρονομιά των Πατέρων της Εκκλησίας, σε κείμενα νεότερων και σύγχρονων χριστιανών στοχαστών, καθώς και σε ποικίλα έργα τέχνης».

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει τοποθέτηση από την Εκκλησία της Ελλάδος για το θέμα.

Διαβαστε εδώ ολοκληρο το ΦΕΚ για το δημοτικό και το Γυμνάσιο

Το αντίστοιχο ΦΕΚ για το λύκειο 

 

Ο Ανδρέας Λουδάρος έχει σπουδάσει δημοσιογραφία στην Αθήνα. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ. Εργάζεται ως εκκλησιαστικός συντάκτης από το 1999

Ετικέτες: