Να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που θέλουν την Εκκλησία της Σερβίας πιο κοντά στην Εκκλησία της Ρωσίας λόγω κοινών σλαβικών ριζών επιχείρησε ο Πατριάρχης Ειρηναίος εξηγώντας την στάση του κατά της αναγνώρισης της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

«Πρέπει να τονίσω πως η Εκκλησία μας δεν έκανε αυτήν την επιλογή εξαιτίας της σλαβικής εγγύτητας μας με την Εκκλησία της Ρωσίας και σίγουρα όχι για πολιτικά ή παρόμοια συμφέροντα, αλλά με γνώμονα την παράδοση της Εκκλησίας και το κανονικό δίκαιο…» είπε στην εφημερίδα «Πολίτικα» του Βελγραδίου ο Σέρβος Πατριάρχης υποστηρίζοντας πως «Αν κάποια άλλη τοπική Εκκλησία, η Ρωσική ή οποιαδήποτε άλλη έκανε κάτι παρόμοιο, η αντίδραση μας θα ήταν παρόμοια».

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ

Σε μια προσπάθεια να διατηρήσει ισορροπίες με τον ελληνικό ορθόδοξο χώρο ο Σέρβος Πατριάρχης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις ειδικές σχέσεις Ελλάδας, Κωνσταντινούπολη, Σερβίας, οι οποίες όμως δεν είναι γι’ αυτόν αρκετές ώστε να του αλλάξουν άποψη.

«Πολλοί επίσκοποι μας έχουν καλλιεργηθεί πνευματικά στην Ελλάδα, στην ελληνική θεολογία και τον πολιτισμό. Αισθάνομαι υποχρεωμένος και επιμένω να νιώθω βαθύτατη ευγνωμοσύνη προς την Μητέρα Εκκλησία και τον ιερό θρόνο των Πατριαρχών της Κωνσταντινούπολης ενώ μοιράζομαι με τους συνεπισκόπους μου την αγάπη για τον ελληνικό λαό, την Εκκλησία και τον πολιτισμό τους» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πατριάρχης Ειρηναίος, για να συμπληρώσει πως: «Αλλά αυτή η αγάπη δεν δίνει σε εμένα ή στους άλλους επισκόπους μας το δικαίωμα να μην επισημάνουμε αντικανονικές και απαράδεκτες πράξεις τις οποίες έχουν επισημάνει και ορισμένοι Έλληνες κληρικοί και θεολόγοι»

ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΕ ΑΧΡΙΔΑ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ

Παρά την προσπάθεια του Πατριάρχη της Σερβίας να αποσυνδέσει την στάση της Εκκλησίας του από πολιτικά και παρεμφερή συμφέροντα και να την εμφανίσει ως αμιγώς εκκλησιαστική, πολιτικοί και εκκλησιαστικοί αναλυτές θεωρούν πως η επιλογή του κ. Ειρηναίου να αντιταχθεί τόσο ανοιχτά στις ενέργειες του Οικουμενικού Πατριαρχείου συνδέονται άμεσα τόσο με το ζήτημα της δημιουργίας Αυτοκέφαλης Αρχιεπισκοπής Αχριδών με έδρα τα Σκόπια αλλά και με αυτό της ύπαρξης αρκετών φωνών στο εσωτερικό του Μαυροβουνίου που επίσης θεωρούν πως ήρθε η ώρα και για το δικό τους αυτοκέφαλο.

Και τα δυο ζητήματα θεωρούνται εξαιρετικά στρατηγικής σημασίας για την Εκκλησία της Σερβίας μεγάλο μέρος των επισκόπων της οποίας θεωρεί πως μια αποδοχή της νέας ουκρανικής εκκλησιαστικής πραγματικότητας θα σημάνει το άνοιγμα μιας «κερκόπορτας» για τα του οίκου τους.

Tagged: